top of page

מיומנו של חוקר 70


"תפסתי אותם על חם, אני רוצה לדעת מה קורה אצלי בבית ..." קבעתי פגישה עם לקוח בקיוסק שומם בעיר, באזור השרון. כהרגלי אני מגיע ראשון לפגישה. בוחן מעט את הסביבה, מחפש אחר פנים מוכרות, ומעדיף לשתות משהו לפני כדי להיות מרוכז ומוכן לנתח את המקרה ולפצח אותו. בשנותיי כחוקר שמעתי כל מיני מקרים שונים ומשונים שעל חלקם קשה להאמין שהם אכן מתקיימים במציאות. אבל, במקצוע שלי, הקלישאה שאומרת "המציאות עולה על כל דמיון" היא מציאות יומיומית, לכן החקירה שלי מתחילה כבר בפגישה עם הלקוח תוך כדי הפגישה עלי להקשיב בקשב רב לסיפור שאותו הוא מספר, לנתח את הפרטים שהוא מוסר, ובנוסף לחשוב על הפרטים שלא מסופרים לי. כי הוא אינו יודע אותם, שכח אותם או שמא בחר שלא לספר… חשוב לשאול את השאלות הנכונות, כי לפעמים הלקוח לא יודע שיש ברשותו מידע חשוב שיכול לעזור בבירור האמת. אחרי המתנה של כמה דקות במקום, התיישב מולי נער צעיר. התגובה הראשונית שלי הייתה להגיד לו שהוא התבלבל. במקום זאת, המתנתי.

"שרגא?", הוא שאל. "כן, אתה רז?", עניתי בנימת הפתעה. "כן", ענה. "בטלפון נשמעת מבוגר יותר", אמרתי. "כן אני יודע, תמיד אומרים שאני נשמע כמו שדרן ברדיו", אמר וחייך. "בן כמה אתה?" התעניינתי. "לפני שבוע מלאו לי 18", אמר בגאווה. הפכתי לסקרן. מה מביא ילד בן 18 להיפגש עם חוקר פרטי, ומאין יהיה לו את הכסף לממן את עלות החקירה... החלטתי שאני נותן לו ליהנות מהספק.

"משהו עובר על ההורים שלי, כבר תקופה ארוכה. אני חושב שהם עומדים להתגרש והם לא מספרים לי", פתאום הנער הזיל דמעה. רז המשיך וסיפר שבשנה האחרונה הוא מרגיש שמשהו השתנה ביחסים ביניהם, וביחס שלהם אליו. בתקופה הראשונה, הוא חשב שהוא סתם מדמיין. אך לאחרונה הוא תפס את ההורים שלו רבים מספר פעמים. הוא לא הצליח לשמוע על מה הם רבים, כי תמיד כשהיה מתקרב באופן מיידי הם היו מפסיקים את השיחה. הוא התעמת איתם מספר פעמים בנושא. הוא ביקש מהם לדעת במה מדובר כיוון שחשב שאולי יוכל לעזור. אך הוא תמיד נתקל מהם בתשובה ש"זה לא העניין שלך". רז הוא בן יחיד להוריו. "בכל השנים שהם יחדיו הם מעולם לא רבו, לא יודע מה קורה איתם בשנה האחרונה. אני חושב שמישהו מהם בוגד". אמר והשפיל פנים. מה ששבר אותו סופית קרה לפני כשבוע. באחד הימים, הוא חזר מוקדם מבית הספר וראה גבר זר יוצא מהבית שלהם. בעת שעמד הגבר בפתח הבית, אימו של הנער חיבקה אותו חיבוק ארוך. בנקודה זו רז הוכה בהלם. מי זה הבחור הזה? האם אימו מנהלת רומן? הבחור עזב במהירות את המקום, ונעלם לאחד הרחובות הסמוכים. רז לא הספיק לזהות את פניו או את הרכב אליו הוא נכנס. "אני רוצה שתמצא את הגבר שנפגש עם אמא שלי", אמר בכעס. עוד לפני שהספקתי לשאול, רז סיפר כי הוא העביר שיעורים פרטיים במשך כל הקיץ וחסך סכום יפה והוא רוצה להשקיע את הסכום הזה בגילוי הסכסוך שמאיים לקרוע את המשפחה שלו. רז השאיר עלי רושם יוצא מן הכלל, ללא ספק מדובר בבחור חכם עם תעוזה. "נתחיל מחר בעבודה", סיכמתי. "אתה חייב לעזור לי", אמר וחיבק אותי. אני לא נוהג לחבק לקוחות, אבל רז היה נראה כל כך במצוקה, הבנתי שהוא צריך תמיכה וזה היה בסדר מבחינתי לשחרר. לפני היציאה לשטח התחלתי באיסוף מידע מודיעין. רציתי לקבל רקע על הוריו של רז, מעבר למידע שהוא מסר לי. רז סיפר לי שהוריו נולדו ברעננה. הם למדו באותו התיכון, קצת אחרי הצבא התחתנו, וקנו בית בעיר ומעולם לא עזבו אותה. כאשר ביצעתי בדיקת רקע על הוריו של רז, משהו לא הסתדר לי. שני פרטים בעבר שלהם לא הסתדרו עם הסיפור שרז סיפר. הפרט הראשון שמצאנו, הוא כי אימו של רז (אלינור), הייתה נשואה בעברה לגבר אחר.

הפרט השני שגילינו קשור לאביו של רז, רונן. בעבר, הוא התגורר מספר שנים בעיר כפר סבא. כאשר ביצעתי הצלבות גם ביחס לכתובות קודמות של אימו של רז, עלה שהיא גם התגוררה באותה הכתובת. מדובר בשני פרטים משמעותיים, ומוזר שרז לא אמר לי דבר בנושא. אם ידע אותם, מדוע הסתיר ממני? או שבכלל ייתכן שהוא לא ידע? החלטתי שלפני שאשאל את רז על הנושא, אני צריך לגלות מה עומד מאחורי הסתירות הללו. החקירה הולידה ממצאים מעניינים ביותר, המשך הסיפור בעוד כמה ימים ....

***עקבו אחרי הערוץ שלנו בטלגרם ותקבלו את החלק השני לפני כולם!!

https://t.me/shragainfo

*אם אהבתם את הסיפור מוזמנים לשתף. שרגא איסוף מידע וחקירות 03-5440977 / 050-7404376 shragainfo@gmail.com

**עכשיו כל הפרקים של יומנו של חוקר באתר שלנו. ****תודה רבה לאביעד קפויה על עריכת התוכן. ****** הצילום הוא אילוסטרציה. יומנו של חוקר 70– חלק א' (אוקטובר 2018)

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page