top of page

מיומנו של חוקר 2 : "אמונה עיוורת"


בארצנו, אחת התופעות הידועות לשמצה, הינה תופעת ההשתמטות מהשירות הצבאי.

משרד הביטחון וצה"ל משקיעים מאמצים רבים על מנת למגר את התופעה ופעמים רבות שוכרים חוקרים פרטיים בכדי לחקור אודות המלש"ביות (מועמדות לשירות ביטחוני).

מדובר בנשים צעירות, בדרך כלל בנות 17, אשר לפתע, לקראת שירותן הצבאי, הן "רואות את האור" ומחליטות לחזור בתשובה.

שרית, בת 17 מרחובות, היא דוגמא אחת לבחורה כזאת. כל ימי חייה שרית ניהלה אורח חיים חילוני, ופתאום, מספר חודשים לפני הגיוס, דיווחה לצבא כי החליטה לחזור בתשובה. הגורמים השונים בלשכת הגיוס לא בדיוק האמינו לה, בלשון המעטה, וכאן - אנחנו נכנסים לתמונה.

בשלב הראשון הגעתי לשכונה שבה התגוררה שרית, והתחלתי "לרחרח" באזור. בסופו של דבר הגעתי לבניין בו היא התגוררה, ושוחחתי עם שכנים אשר סיפרו לי כי משפחתה של שרית הינה משפחה שעל פניה נראית חילונית. בנוסף, פעמים רבות הם גם שומעים את הטלוויזיה שלהם עובדת בשישי ובשבת.

המידע הנ"ל כבר קידם אותי, אבל הוא לא מספיק. מכוון שייתכן ששרית חזרה בתשובה ומנהלת אורח חיים דתי לחלוטין, בעוד הוריה ואחיה חילוניים לגמרי.

החלטתי לנקוט בגישה הישירה, ונקשתי על דלת ביתה של שרית.

את הדלת פתחה לי שרית, בהמשך אימה הצטרפה, וביחד איתה ניהלתי שיחה בנוגע לבקשה אשר הגישו לצבא. בשלב הראשון שמעתי את הסיפור של שרית אשר סיפרה ברגישות "קורעת לב" כיצד לאחר פטירת סבתה, היא גילתה את "בורא עולם", את אהבתה אליו, וכי היא חושבת עליו כל היום.

בהמשך שאלתי אותה מספר שאלות, די בסיסיות, הקשורות לדת, ועל אורח החיים הדתי. על חלק מהשאלות היא לא ידעה לענות באופן מלא.

בסיום הפגישה עם שרית התחזקה בי התחושה, ששרית עושה "הצגה" על ניהול אורח חיים דתי, בכדי להתחמק מהשירות הצבאי.

התחושות שהיו לי לא הספיקו, ועל כן הייתי לחשוב כיצד אני מוצא הוכחה מכרעת על כך שמדבר ב"הצגה" ותו לא. לאחר שעה, כאשר נסעתי בקרבת ביתה, נזכרתי כי בעבר חבר ותיק שלי התגורר בסמוך לביתה של שרית.

יצרתי עימו קשר ושאלתי אם הוא מכיר את שרית ואת משפחתה. הוא השיב בשלילה, אבל סיפר כי אחותו היא "ספרית" בשכונה והיא מכירה את "כולם" - בעיקר את כולן.

לאחר שיחה קצרה עם אחותו של חברי, התברר שהיא מכירה היטב את שרית, וכי מדובר ב"חילונית גמורה". בנוסף, היא סיפרה כי עד לפני מספר ימים היא נראתה מבלה במסיבות בשישי ושבת עם חבר שלה, ערבי נוצרי, ממנו נפרדה לפני מספר ימים.

לאחר חקירות מעמיקות, הצלחתי להגיע לפרטים של אותו חבר לשעבר. בשיחה מתוחכמת הוא שמח מאד לספר לי על אורח החיים החילוני שלה, והוסיף, כי עד היום היא נוסעת בשבת. עם המידע שקיבלנו הצלחנו לקבל אישור ממשרד הביטחון, וכך יצאנו, צוות של חוקרים, בשישי בלילה, לצלם את שרית יוצאת למסיבה עם חברות.

הסרטון הזה הספיק לצבא בשביל לגייס את שרית. לאחר כמה חודשים התברר לי, כי שתי חברות נוספות של שרית, אשר שמעו את הסיפור, ביטלו את הבקשה שהגישו לצבא- ויתור על שירות צבאי מטעמי דת...

*אם אהבתם את הסיפור אשמח לשיתוף שרגא איסוף מידע וחקירות 03-5440977 / 050-7404376 shragainfo@gmail.com **תודה רבה לטל חגי על עריכת התוכן. *** תודה רבה לעמיחי שרגא על הצילום. **** הצילום הוא אילוסטרציה.

תיוגים:

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page