top of page

מיומנו של חוקר 34: "חיזור גורלי" - חלק א'


המודעות לנושא הטרדות מיניות גדלה בתקופה האחרונה, בפרט בהקשר של יחסי מרות במקומות עבודה.

מיכאל, בחור בשלהי שנות ה-20 לחייו, פנה אלי לאחר שחבר קרוב המליץ בפניו על שירותיי.

הוא סיפר כי לאחרונה נאלץ לעזוב את מקום עבודתו, לאחר שאחת מעובדות המשרד התלוננה כי הוא הטריד אותה מינית.

במהלך השיחה היה ניתן להבחין כי מיכאל מאוד נרגש ונסער. הוא הדגיש בפני שוב ושוב כי הוא מעולם לא הטריד את אותה עובדת.

הוא ביקש שניפגש בדחיפות. אני מקפיד להיפגש עם הלקוחות שלי פנים מול פנים. אני מאמין שיש משהו בפגישה אישית שלא יכול לעבור באמצעות שיחת טלפון.

בנוסף, זה מסייע לי להתרשם מהלקוח ולבחון את אמינותו. אני מאמין שכסף זה לא הכול, וחשוב לי להיות בצד הנכון של המתרס. לא הייתי רוצה לסייע למיכאל במידה והוא אכן הטריד את אותה עובדת ולאחר שיחה ממושכת עמו, התרשמתי כי הינו דובר אמת.

מיכאל סיפר כי הוא עבד בחברת היי-טק גדולה במשך כחמש שנים. עם הזמן ולאחר המון התמדה, לילות בלי שינה והשקעה – הוא התקדם לתפקיד ניהולי בחברה.

לפני כשנה הצטרפה לחברה עובדת חדשה – רויטל. הוא סיפר לי שרויטל הינה בחורה נאה לכל הדעות. רוב העובדים הבחינו בכך מהרגע שהיא התקבלה לעבודה. מיכאל בעצמו גבר נאה. ניתן היה לראות כי הוא מרבה להתאמן בחדר כושר. באותה תקופה, כאשר רויטל הגיעה לראשונה לחברה, מיכאל היה במערכת יחסים של שנה, עם חברתו, טל.

פרק זמן קצר לאחר שרויטל התקבלה לעבודה, הוא הבחין כי היא מנסה שוב ושוב לעורר את תשומת ליבו אליה בכל דרך אפשרית. הוא, מתוקף תפקידו, היה נחמד אליה אך מעולם לא רמז לה, ולו במקצת, כי הוא מעוניין בה.

במספר מקרים הוא הבחין כי רויטל משתמשת באינספור תירוצים על מנת להימצא בקרבתו. בתחילה, כאשר התייעץ עם חבריו לעבודה, הם צחקו עליו ואמרו כי הוא מדמיין ומחמיא לעצמו – רויטל היא בסך הכול בחורה חברותית. ואכן, בתקופה הראשונה, מיכאל פקפק בתחושותיו וחשב כי ייתכן שהכול בראשו. אך התחושות הללו רק גברו.

מיכאל הבחין כי בכל פעם שהם יושבים בישיבות, רויטל מקפידה לשבת לצידו. בכל פעם שמיכאל היה "זורק", בדיחה לאוויר, גם אם היא לא הייתה מצחיקה, רויטל צחקה בקולי קולות תוך כדי שהיא נוגעת קלות בכתפו.

ביום הולדתו היא קנתה לו קופסת שוקולדים של מותג שהוא מאוד אוהב. היא הוסיפה למתנה ברכה מאוד אישית. מיכאל הודה לה, אך חש נבוך מאוד מהמחווה. בין לבין, במהלך שיחות עם רויטל, מיכאל הרבה לדבר על זוגתו ולהראות לרויטל תמונות שלהם ביחד – בתקווה שהיא תבין את הרמז, אך רויטל המשיכה בשלה.

באחד הערבים כאשר נשאר לעבוד עד מאוחר, הפתיעה אותו רויטל במשרד. מיכאל, שהיה בטוח שהוא נשאר לבד במשרד, הופתע לראות שם את רויטל ולא הבין מדוע היא עדיין בעבודה, שכן לא מדובר בשעות עבודתה הנורמטיביות.

רויטל נכנסה למשרד עם בקבוק יין ושאלה את מיכאל אם הוא מעוניין לעשות הפסקה ולשתות משהו. מיכאל החליט שזה הזמן להגיב בתוקפנות עדינה ואמר לה שזה לא מתאים לו, יש לו עבודה רבה וביקש שתשאיר אותו לבדו.

רויטל לא הפסיקה ולפני שמיכאל הבין מה קורה, היא התיישבה עליו בפתאומיות. מיכאל קם במהירות בכעס ואמר לרויטל שזה לא לעניין, יש לו בת זוג והוא לא מעוניין. הוא ביקש ממנה לעזוב את המשרד.

בשלב זה מיכאל היה קצת בהלם, הוא לא כל כך ידע איך להתנהג ולא הבין מה הוא אמור לעשות בנקודה זו. הוא הבין שהוא לא דמיין את כל המחוות של רויטל, אבל הופתע מאד מהאגרסיביות שגילתה כלפיו. הוא תהה אם עליו לספר למישהו בעבודה.

אולי לעדכן את זוגתו? אבל הוא האמין שלאחר תגובתו התקיפה רויטל תבין את הרמז, והנושא יהיה מאחוריו.

מיכאל, באופיו, אדם שנוטה "לברוח" מקונפליקטים, ולכן העדיף להימנע מהבעיות לא הכרחיות. עוד באותו ערב הוא קיבל הודעה

ב"ווטאס-אפ", בה רויטל כתבה לו: "זאת הפעם הראשונה שמישהו מסרב לי. זה דווקא מדליק אותי מאוד." מיכאל השיב לה: "רויטל, אני לא מעוניין. אני מבקש שלא תפני אלי יותר."

אז זה היכה בו. הוא הבין שאין בכוונתה של רויטל להעלם, והוא החליט שלמחרת בבוקר הוא ניגש אל מנהלו ומספר לו הכול.

למחרת, התברר לו כי מנהלו בחופשה בחו"ל ועל כן הבין על הנושא יאלץ להידחות עד חזרתו. בימים הסמוכים שלאחר אותו ערב, מיכאל הבחין ביותר מידי דברים "לא שגרתיים" שמתרחשים בעבודה.

יום אחד מישהו העלים לו כל מיני תיקים שהיו מצויים על שולחנו. בפעם אחרת שחזר למשרד, הבחין כי הקפה שלו נשפך על השולחן ובמקרה נוסף המחשב שלו נותק מהחשמל.

באחד הערבים שרצה לחזור הביתה, ראה שמישהו הוציא לו את האוויר מהגלגלים של הרכב. מיכאל כעס מאד, הוא כל הזמן חשד ברויטל, אבל לא היו לו הוכחות והוא לא ידע מה לעשות.

השיא הגיע באחד הימים כאשר יצא מהמשרד למספר רגעים והשאיר את ה"סמארט פון" שלו על השולחן. כאשר שב למשרדו, הוא מצא את הטלפון מרוסק לחלוטין. מה מיכאל בחר לעשות? מה הייתה התגובה של רויטל? המשך הסיפור בעוד שלושה ימים בלבד! רוצים לראות את המשך הסיפור ראשונים, תעשו "לייק" בעמוד. *אם אהבתם את הסיפור אשמח לשיתוף

שרגא איסוף מידע וחקירות

03-5440977 / 050-7404376

shragainfo@gmail.com ** רוצים לראות את הפרקים הבאים של יומנו של חוקר, תעשו "לייק" לעמוד. ***תודה רבה לטל חגי על עריכת התוכן.

**** הצילום הוא אילוסטרציה

https://www.facebook.com/private.investigations/

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page