top of page

מיומנו של חוקר 20: "אהבה חדשה"


בשנים האחרונות קיימת עלייה מתמדת במספר הפונים אלי על מנת שאערוך בדיקות רקע על אנשים חדשים אשר נכנסו לחייהם.

הבדיקה יכולה להיות על עובד חדש, בן זוג חדש או אדם אשר מעוניינים להיכנס אתו לקשרים עסקיים.

כאשר הגיעו אלי זוג אחים, אורי ושוש, בני 50 מאזור השרון, לא הופתעתי לנוכח בקשתם, אשר הפכה שכיחה יותר ויותר בשנים האחרונות. אביהם, שמואל, התאלמן מאימם לפני למעלה מ-20 שנה, ומאז לא הרבה לצאת עם נשים. לכן, כאשר לפני כשבועיים סיפר להם, בארוחה משפחתית, שהוא פגש מישהי בשם אתי והם עוברים לגור ביחד, הם הופתעו מאד.

הם ניסו לברר עמו מיהי האישה החדשה שנכנסה לחייו, והפרט היחיד שהוא הסכים לספר, הוא שהם נפגשו לפני כחודש, התאהבו, והוא החליט שהוא רוצה לחיות איתה.

בכל פעם שניסו לדלות ממנו פרטים על אתי, היכן נפגשו, במה היא עוסקת, כמה ילדים יש לה, הם נתקלו בתשובות מתחמקות ולא מספקות. הם לא ידעו להגיד אם הוא מסתיר מהם מידע או שאולי הוא בעצמו לא יודע את התשובות לשאלות שנשאל.

אולי הוא היה נבוך מכדי להודות בעובדה שהוא עובר לגור עם מישהי מבלי לדעת עליה מספיק פרטים.

שמואל, בן 70, אשר עבד קשה במשך כל חייו, הצליח לחסוך סכום כסף נכבד אשר בזכותו יוכל לחיות באופן מכובד בשארית ימיו וגם להשאיר לילדיו ירושה מכובדת.

כמובן שהמחשבה הראשונה שחלפה בראשי היא שאורי ושוש דואגים בעיקר לירושה שלהם, ופחות לחיי האהבה של אביהם, אך ככל השיחה התארכה הבנתי שאורי ושוש אנשים מבוססים, ולכן התרשמתי כי הדאגה לאביהם היא כנה.

ביררתי מולם מה ידוע להם על אותה אישה, והם ציינו כי כל הידוע להם הוא שמה המלא, והכתובת ברמת-גן בה היא התגוררה בעבר. ניסיתי להבין האם אתי עשתה משהו אשר גרם להם להטיל ספק בכוונותיה האמתיות לגבי אביהם.

הם סיפרו כי עצם העובדה שהם לא יודעים עליה דבר, מעולם לא פגשו את ילדיה (שמעו כי יש לה בן), והעובדה שאביהם מתחמק ממתן מענה על שאלותיהם, הובילו אותם לחשוד בה. הסברתי לאורי ושוש כי בחקירות רקע ניתן לבצע מגוון רב של בדיקות, אשר לכל אחת מהן יש עלות שונה, והם צריכים להחליט במה בדיוק הם מעדיפים ורוצים להתמקד.

ניתן לבדוק מה מצבה הכלכלי של אתי, רקע תעסוקתי, רקע משפחתי, עבר נפשי, האם מסובכת בתביעות שונות ואף אם יש לה רקע פלילי. אורי ושוש אמרו שהם רוצים לדעת הכול. הם ביקשו שאעדכן אותם בכל פעם שאני מוצא מידע רלוונטי, על מנת שיחליטו האם המידע מספק או שיש צורך שאמשיך בחקירה מעמיקה. התחלתי בעבודתי.

בשלב הראשון ביצעתי בדיקה רקע ראשונית, כאשר ברשותי מידע מצומצם ביותר עליה – שמה המלא והכתובת ברמת גן בה היא התגוררה בעבר. שם משפחתה של אתי הוא "חכם". אומנם לא מדובר בשם משפחה נפוץ, אך בבדיקה שערכתי, מסתבר שישנן מספר נשים אשר עונות לשם זה בארץ. לאחר שערכתי הצלבה אל מול הכתובת שלה ברמת גן, הצלחתי להגיע אל כל פרטיה המלאים של אתי (תעודת זהות, טלפון וכדומה).

גיליתי שאתי עלתה מארה"ב בגיל צעיר, ללא קרוב משפחה בארץ. היא הייתה נשואה לפני למעלה מ-20 שנה לאדם שעזב לגרמניה, ומאז נעלמו עקבותיו. לזוג נולד בן, אשר מתגורר בארה"ב.

מכיוון שלאתי לא היו קרובי משפחה אשר ניתן היה לחקור אותם, הבנתי כי עלי לבצע חקירות שטח אצל שכנים בעברה של אתי, ואולי כך אצליח לקבל מידע אותנטי. פניתי אל הכתובת שנמסרה לי ברמת גן. הגעתי אל בניין רב קומות, אשר מתגוררים בו כ-30 דיירים. שוחחתי עם מרביתם, אך לדאבוני – לא ידעו למסור מידע על אתי.

עמדתי בפני ייאוש, אבל אז פגשתי את נציג ועד הבית אשר נכנס אל לובי הבניין שסיפר כי הוא מתגורר בבניין מאז הקמתו וכי הוא זוכר את אתי שאכן התגוררה בעבר בבניין עם בעלה, אך לאחר הגירושין היא עברה להתגורר בכתובת אחרת ברמת גן.

ביקשתי לדעת האם הוא יודע מידע נוסף על אתי. הוא מסר כי הוא הכיר בעיקר את בעלה, וככל הידוע לו ,אתי, באותה תקופה, לא עבדה. מעבר לכך, הוא לא ידע למסור פרטים נוספים.

מניסיון של שנים בתחום, אין מידע שאי אפשר להגיע אליו, הכל שאלה של זמן והתמדה. המשכתי עם קצה החוט שניתן לי, וניגשתי לחקור בכתובת החדשה ברמת גן שנמסרה לי על ידי נציג ועד הבית. המידע שעלה בחקירה, הצליח להפתיע גם אותי. ההמשך בשבוע הבא...

*אם אהבתם את הסיפור אשמח לשיתוף

שרגא איסוף מידע וחקירות

03-5440977 / 050-7404376

shragainfo@gmail.com ** רוצים לראות את הפרקים הבאים של יומנו של חוקר, תעשו "לייק" לעמוד. ***תודה רבה לטל חגי על עריכת התוכן

**** הצילום הוא אילוסטרציה

https://www.facebook.com/private.investigations/

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page