top of page

מיומנו של חוקר 15: "חברה לחיים"


יסמין, בחורה צעירה ויפה, התקשרה אלי וביקשה להיפגש איתי לכוס קפה "בעניין מקצועי".

אני מכיר את יסמין מספר שנים וידוע לי שהיא סטודנטית מבית טוב, תמיד שמחה ומחייכת ולא יכולתי להעלות בדעתי את הסיבה בגינה היא זקוקה לשירותיי.

יסמין קיבלה אותי בחיוך גדול, אבל הצלחתי להבחין כי מאחוריו מסתתר פרצוף מודאג ומוטרד. בתחילת הפגישה היא ביקשה לדעת עד כמה הפגישה נשמרת בסודיות, ועד כמה המידע שהיא תמסור לי יישאר אך ורק בנינו.

הסברתי לה כי מתוקף תפקידי אני מחויב לשמור על סודיות מלאה, וכי כל מידע שנמסר לי על ידי לקוח, גם אם בסופו של דבר אני לא מבצע עבורו את החקירה, נשאר אצלי בלבד. יסמין החלה לספר לי על דפנה – חברת הילדות שלה.

הן מכירות מגיל מאוד צעיר ויחד עברו עליות ומורדות, כך גם עם השנים הפכו למעין אחיות. דפנה תמיד הייתה בחורה אבודה – התקשתה בלימודים, סבלה מהעדר תמיכה משפחתית, ולא הצליחה למצוא את עצמה מבחינה מקצועית.

במהלך השנים הן תמכו אחת בשנייה, ויסמין סיפרה שגם היא עברה מספר אירועים בחייה, כאשר דפנה הייתה למשענת ותמיכה עבורה. לאחרונה דפנה פגשה בחור חדש, ברק, המבוגר ממנה ביותר מעשר שנים.

מאז שהם החלו להיפגש היא הרגישה שדפנה מתרחקת ממנה, ובכל פעם שהיא שואלת על הבחור החדש היא שומעת כל מיני סיפורים שונים ומשונים. יסמין סיפרה לי כי למרות שדפנה יוצאת עם הבחור החדש כבר חצי שנה, היא, חברתה הטובה ביותר, אפילו לא פגשה אותו פעם אחת! עוד מסתבר כי דפנה לא פגשה את הוריו של ברק, והוא מעולם לא פגש את הוריה.

בפועל התברר כי הם מבלים את עיקר זמנם בדירתו של ברק, בדרך כלל בשעות וימים קבועים. עוד בתחילת הסיפור של יסמין הבנתי כבר לאן הסיפור הזה מוביל, בשנים האחרונות אני נתקל יותר ויותר במקרים בהם בנות צעירות שיוצאות עם גברים, אותם הן פוגשות באינטרנט.

בפועל, הן לא יודעות פרטים רבים עליהם, ואז פונות אלי בכדי שאחקור אודותיהם. כך גם היה המקרה הזה. יסמין שיתפה אותי בחשדותיה וביקשה לדעת: מי זה ברק? מה הוא מסתיר? האם ייתכן והוא נשוי? אולי הוא בעל עבר פלילי ? המשפחה של דפנה לא כל כך מתעניינת בחייה, על כן ראתה את עצמה כאדם היחיד שיכול לעזור לה. יסמין הדגישה בפני כי דפנה אינה יודעת על הפניה אלי, ולכן הסודיות חשובה לה ביותר. ביקשתי לקבל את מקסימום הפרטים על ברק, אך הבעיה הייתה שליסמין לא היו פרטים נוספים על ברק – מלבד שמו הפרטי.

הבנתי שלקבל את מספר תעודת הזהות של ברק יהיה קשה מבלי לשתף בכך את דפנה, ולכן אמרתי ליסמין שכל מה שאני צריך, בינתיים, הוא את מספר הטלפון הנייד שלו. יסמין, בחורה עם ראש על הכתפיים ועם קומץ ערמומיות חיננית, אמרה שהיא תחשוב על פתרון יצירתי איך לקבל את הטלפון של ברק מבלי שדפנה תחשוד.

מספר ימים לאחר מכן, יסמין נפגשה עם דפנה והבחינה בשיחת טלפון נכנסת מברק. היא שיננה את המספר אשר הופיע על הצג, ומיהרה לשלוח לי אותו בהודעת טקסט. כאשר היה ברשותי הטלפון הנייד של ברק, העבודה נעשתה קלה הרבה יותר.

במספר פעולות חקירה פשוטות, גיליתי כי הטלפון רשום על שם יאיר, תושב חולון. לא מיהרתי להסיק מסקנות, מכיוון שייתכן כי הטלפון רשום על שם אחיו של ברק, חבר או אולי אפילו ייתכן וקיבל את הטלפון ממקום העבודה. שאלתי את יסמין אם היא יודעת איך ברק נראה, והיא סיפרה שהיא ראתה רק תמונה אחת שלו ושל דפנה יחדיו, וכי מדובר בבחור בעל שיער בלונדיני ארוך, מרכיב משקפיים, גבוה ושרירי.

בשלב זה ביצעתי חקירה מעמיקה נוספת על הטלפון הנייד של ברק, וגיליתי שהוא פרסם בעבר מודעה הקשורה לחברת הייטק גדולה. נזכרתי כי חבר טוב שלי, עומר, עמו למדתי בבית ספר, עובד כבכיר בחברה זו, ומיהרתי ליצור עימו קשר.

הסברתי לו בקצרה את תיאור הבקשה והוא שמח לעזור, רק בתנאי שכל הנושא כמובן יישאר בנינו. לאחר חיפוש קצר של מספר דקות, אמר לי שאכן הטלפון הנייד הזה מופיע על בחור בשם יאיר, תושב חולון, גרוש בן 45. נזכרתי מיד כי "ברק" סיפר לדפנה כי הוא בן 35 ! ביקשתי מעומר שיבדוק אם במאגרי החברה קיים צילום של יאיר ("ברק"), ולאחר מספר דקות הוא שלח לי תמונה בטלפון של בחור בלונדיני, עם שיער ארוך ומשקפיים.

העברתי מיד את התמונה ליסמין שזיהתה מיד – "כן זה הוא" ! יצרתי עמה קשר וסיפרתי לה את האמת על חברה של יסמין, ואת העובדה שהיא שיקר לה בנוגע לגילו, שמו והסטטוס המשפחתי שלו. הסברתי לה שניתן להשקיע מאמצים נוספים, בכדי לבדוק מה עוד הוא מסתיר.

אבל יסמין אמרה לי שהיא לא בטוחה שהיא רוצה להשקיע כסף נוסף ב"שקרן הזה". היא מיד נפגשה עם דפנה וסיפרה לה את ממצאי החקירה. בתחילה, דפנה כעסה מאד על יסמין אשר חקרה על יאיר מאחורי גבה אך בסופו של דבר הקשיבה לדבריה.

לאחר מספר חודשים דיברתי עם יסמין, אשר עדכנה אותי כי דפנה לקחה את הידיעה קשה מאד, ובמשך תקופה ארוכה לא יצאה מבית. עם זאת, בסופו של דבר היא הודתה לה על כך שהיא עשתה מה שחברה לחיים באמת צריכה לעשות.

*אם אהבתם את הסיפור אשמח לשיתוף

שרגא איסוף מידע וחקירות

03-5440977 / 050-7404376

shragainfo@gmail.com ** רוצים לראות את הפרקים הבאים של יומנו של חוקר, תעשו "לייק" לעמוד. ***תודה רבה לטל חגי על עריכת התוכן

**** הצילום הוא אילוסטרציה

https://www.facebook.com/private.investigations/

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page