top of page

מיומנו של חוקר 13: "תמונה שווה אלף מילים"


אזרחים רבים מרגישים שלרמות חברות ביטוח זאת לא רמאות של ממש, הם מספרים לעצמם תירוצים שונים, בין השאר שחברות הביטוח "עשירות", וגם ככה לוקחות הרבה כסף ולכן זה בסדר לקחת מחברות הביטוח כסף, גם אם הוא לא מגיע לך.

מה שרבים מאותם אנשים לא מבינים הוא, שעקב ריבוי מקרים של הונאות של חברות ביטוח בתחומים שונים, מתייקרות פוליסות הביטוח לכלל המבוטחים וחברות הביטוח הופכות חשדניות כלפי כולם. דן, בחור בן 25, דיווח לחברת הביטוח שהוא עבר פציעה קשה עת שירד מהמשאית בבעלות מקום עבודתו, ותוך כדי ירידה מעד ושבר את רגלו.

הוא טען, באמצעות עורך דינו, כי מאז האירוע הנדון הוא שוהה בביתו מבלי לעבוד ,ללא מקור פרנסה אחר, ולכן זקוק לפיצוי בדחיפות.

חברת הביטוח שכרה אותי בכדי לבדוק – האם אכן דן נפל ממשאית כפי שהוא טוען, האם בפועל לא שב לעבודה ועדיין שוהה בחופשת מחלה בביתו.

בשלב הראשון, כמו בכל חקירה מסוג זה, ביצעתי חקירות רקע נרחבות על דן על מנת לקבל מידע בסיסי שיעזור לי בהמשך החקירה. בין היתר הצלחתי לאתר אלבום תמונות ברשת האינטרנט, כאשר כותרת האלבום הייתה "אילת – אוגוסט 2012", בו היו צילומים רבים של דן וחבריו.

היות ואירוע התאונה התרחש בחודש יוני 2012, הבנתי כי מדובר באלבום תמונות עדכני שצולם לאחר התאונה. דן סיפר לחברת הביטוח כי הוא בקושי יכול לדרוך על רגלו, נעזר בקביים וכי הוא מוגבל מאד בהליכתו.

לעומת זאת, באלבום התמונות המדובר דן נראה רוקד, מבלה, שוחה ואף קופץ לבריכה. הבנתי שדן שיקר פעם אחת לחברת הביטוח בנוגע להיקף פציעתו, כעת נותר היה לגלות האם שיקר פעם שנייה והאם באמת נפצע כפי שתיאר.

בחקירות מסוג זה יש לשקול היטב את האסטרטגיה בדרך לגלוי האמת, כי לפעמים אם ייחקר האדם הלא נכון , בזמן הלא נכון, הוא עלול לדווח לנפגע, מה שיפגע בדרך לגלוי האמת. במקרה הזה החלטתי ללכת ולחקור במקום עבודתו של דן, כמובן שווידאתי קודם לכן כי הוא אינו נמצא באותו זמן במקום עבודתו.

שוחחתי עם מספר מנהלים במקום אשר ידעו על פציעתו של דן, אך לא ידעו לפרט כיצד נפצע ואמרו כי אינם יכולים לעזור לי מעבר לכך. בתפקידי למדתי שאסור לוותר בקלות, ולכן ביקשתי לשוחח עם הממונה הישיר של דן.

ולאחר שהתעקשתי, אפשרו לי לשוחח עימו. סעיד, הממונה על דן, סיפר לי כי שבועיים לאחר הפציעה דן הגיע למשרדם עם רגל מגובסת, כדי לקחת את משכורתו האחרונה. כאשר סעיד שאל אותו איך הוא נפצע, דן סיפר כי הוא נפל בזמן שרכב על אופניים!

עם המידע היקר הזה הלכתי לחקור את דן בביתו, ולמזלי כאשר הגעתי לרחוב בו הוא מתגורר, זיהיתי אותו כאשר הוא נוסע על משאית וסימנתי לו לעצור.

ציינתי בפניו כי אני חוקר מטעם חברת הביטוח שמטפל בתאונה שהייתה לו. דן הבין מיד שהוא נתפס "על חם" נוהג במשאית, כאשר הוא אמור להיות בחופשת מחלה בביתו.

הוא טען "להגנתו" כי בדיוק היום חזר לעבודתו. דן החל לספר לי את גרסתו לאירוע, תוך כדי שהוא מוסר גרסה עם סתירות רבות, שלא לומר שקרים.

בשלב זה החלטתי לעמת את דן עם הידוע לי, בכדי לבחון את תגובתו. סיפרתי לו כי ידוע לי שהוא לא נפל ממשאית אלא מאופניים, וכי כל גרסתו לחברת הביטוח הייתה שקרית. בתחילה דבק בגרסתו וניסה להכחיש, אך תוך כדי החקירה הוא הבין שהוא נתפס בשקריו והחל "לגמגם".

הוא אמר שהוא בכל מקרה רוצה ללכת לבית המשפט. כאשר הבנתי שידי על העליונה, נפרדתי לשלום מדן הכועס שלא הצליח להבין כיצד הצליח להיתפס במעשה ההונאה שלו. לפי שעזבתי את ביתו, הסתובבתי אל דן בפעם האחרונה ושאלתי: "אגב, איך היה באילת ?".

דן, שלא הבין איך, למען השם, אני יודע שהוא היה באילת, החוויר ובקול חלש השיב: "היה כיף".

מספר חודשים לאחר מכן הוזמנתי למסור עדות בבית משפט בתביעה של דן נגד חברת הביטוח. זמן קצר לאחר תחילת המשפט, השופט החל לחקור את דן והבין, לאור החקירה שביצעתי, כי דן שיקר מספר פעמים בדיווח שלו לחברת הביטוח.

השופט החליט לדחות את התביעה של דן, והוסיף בפסיקתו כי,"תמונה אחת שווה אלף מילים".

*אם אהבתם את הסיפור אשמח לשיתוף

שרגא איסוף מידע וחקירות

03-5440977 / 050-7404376

shragainfo@gmail.com ** רוצים לראות את הפרקים הבאים של יומנו של חוקר, תעשו "לייק" לעמוד. ***תודה רבה לטל חגי על עריכת התוכן & לעמיחי שרגא על הצילום

**** הצילום הוא אילוסטרציה

https://www.facebook.com/private.investigations/

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page