top of page

מיומנו של חוקר 9: "סע המפתחות בפנים"


תופעת גניבות הרכבים במדינת ישראל היא כבר, מזמן, מכת מדינה. חברות הביטוח משקיעות כסף רב, בדרכים שונות, בין השאר בבדיקות של חוקרים פרטיים, על מנת לנסות ולמזער את התופעה של "הונאות ביטוח".

אחמד, בחור בן 30 מיפו, דיווח לחברת הביטוח כי כאשר קם בבוקר לעבודה, בדרכו אל החנייה לא מצא את הרכב שלו.

קבעתי עם אחמד בביתו ביפו על מנת לקבל ממנו את גרסתו לאירוע. מדובר בבית פרטי ויפה, הפונה לים. אחמד הוא צעיר מרשים, מרצה באוניברסיטה, המקרין רושם ראשוני חיובי ביותר.

הוא הקפיד לארח אותי בצורה מכובדת מאוד והציע לי קפה, מעשה ידיו וסיפר כי לפני מספר שנים הוא קנה את הרכב, כחדש, והיה מדובר ברכב שמור מאוד אשר איתו נסע כל בוקר לעבודה.

ביום המדובר, הוא קם בשעה 8:00 בבוקר וכאשר ירד אל החנייה ברחוב, לא הבחין ברכבו במקום. מיד התקשר למשטרה, ודיווח על גניבה. כאשר הגעתי לביתו, הבחנתי כי בביתו של אחמד ישנה חנייה פרטית, ולכן שאלתי אותו מדוע הרכב שלו חנה ברחוב ולא בחנייתו הפרטית.

הוא השיב כי יש להם שני רכבים, ובאותו יום רעייתו החנתה את רכבה בחנייה הפרטית ולכן הוא נאלץ לחנות ברחוב. שאלתי את אחמד עוד מספר שאלות ועל כולן הוא השיב במהרה. קיבלתי תשובות הגיוניות לכל שאלותיי, ולכן נפרדתי מאחמד בחיוך, לא לפני שהוא מזג לי עוד קפה משובח.

עזבתי את ביתו של אחמד, בתחושה שאכן נגנב לו הרכב. חרף זאת, מניסיוני, רושם ראשוני עשוי להיות מטעה מאד. לכן, אני מבצע בנוסף עוד מספר בדיקות נוספות, על מנת שאוכל לוודא את אמינות דברי אחמד.

לאחר המתנה של יום אחד, התקשרתי לביתו של אחמד במועד בו אני יודע שהוא בעבודה, ושוחחתי עם רעייתו, לינה. שאלתי אותה אודות המקרה ועל גרסתו של בעלה.

כאשר נשאלה על מועד הגניבה, היא ציינה כי באותו הבוקר הלכה לקניות בשוק, ובעלה התקשר אליה ואמר לה שהוא לא מוצא רכבו. בשלב זה שאלתי אותה איך היא נסעה לשוק, והיא השיבה כי היא נאלצה לקחת מונית, מכיוון שרכבה היה במוסך במשך מספר ימים. לאחר דבריה, נדלקה לי נורא אדומה. לפי גרסתו של אחמד, הוא לא החנה את רכבו בחנייה הפרטית שכן רעייתו החנתה את רכבה שם.

עכשיו, מתברר כי רכבה של רעייתו היה במוסך. תהיתי מדוע אחמד משקר, מה הוא מסתיר? הרכב של אחמד הוא ייחודי, באופן יחסי, ולכן החלטתי לבצע בדיקה באינטרנט – במודעות "דרושים". להפתעתי, מצאתי כי מספר ימים לפני מועד הגניבה, התפרסמה מודעה בקטגוריית "רכבים למכירה", עם רכבו של אחמד בצירוף מספר הטלפון שלו.

כאן הבנתי שאחמד מסתיר ממני הרבה יותר. עם זאת, ידעתי שטרם מצאתי את ה"אקדח המעשן". ייתכן שבאופן מקרי אחמד אכן רצה למכור את רכבו באותה תקופה, אבל לדאבונו הוא נגנב.

העובדה שאחמד לא סיפר לי מיוזמתו על רצונו למכור את הרכב, הובילה אותי למחשבה שמשהו פה לא "כשר". בשלב זה ביקשתי מבחורה צעירה, עמה אני עובד, להתקשר לאחמד כמתעניינת ברכב שפורסם למכירה. אחמד, אשר היה נחמד ולבבי, סיפר לה שהרכב "כבר נמכר" לפני מספר ימים.

ביקשתי ממנה להמשיך לפתח עמו את השיחה, כך שתוודא שאכן מדובר באותו הרכב "גנוב". אחמד, ברוב אדיבותו, המשיך לפרט את כל פרטי המכירה, כולל את המחיר. חזרתי אל אחמד עם הממצאים שלי, מודעת המחיר וההקלטה שלו.

הסברתי לו את המשמעויות של "הונאת חברת ביטוח". אחמד, אשר היה ללא עבר פלילי, שינה לפתע את גישתו, החל לבכות ולהסביר לי שהוא נקלע לחובות בשוק אפור. חבר שלו הציע לו לעשות "מכה" קטנה על חברת הביטוח, ושאף אחד לא יפגע מכך.

החתמתי את אחמד על מסמכים, לפיהם הוא מוותר על תביעתו לחברת הביטוח. הפעם כבר לא נשארתי לשתות קפה... * רוצים לראות את הפרקים הבאים של יומנו של חוקר, תעשו "לייק" לעמוד. **אם אהבתם את הסיפור שתפו שרגא איסוף מידע וחקירות 03-5440977 / 050-7404376 shragainfo@gmail.com ***תודה רבה לטל חגי & אביעד קפויה על עריכת התוכן **** הצילום הוא אילוסטרציה. מיומנו של חוקר 10 : "הפשע המושלם "

** מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק

https://www.facebook.com/private.investigations/

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page