top of page

מיומנו של חוקר 3: "טוב שם משמן טוב"


ענבל, בחורה צעירה ממשפחה אמידה, קיבלה מאביה מתנה ליום הולדתה - ג'יפ יוקרתי בשווי מאות אלפי שקלים.

כאשר נסעה עם חברותיה, היא לא שמה לב, ופגעה במדרכה עם החלק הקדמי של רכבה. היות והרכב היה חדש חששה ענבל לספר לאביה אודות התאונה, והחליטה ללכת למוסך ולתקן את הרכב בעצמה, כדי שדבר התאונה לא יגיע לאוזני אביה.

במוסך בחולון היא פגשה "מוסכניק" חביב, אמיר, אשר הבטיח לה שרכבה יתוקן במהרה. ואכן, לאחר יומיים הגיעה למוסך לקחת את הרכב המתוקן ונסעה משם.

יומיים לאחר מכן הרכב נתקע, ובלית ברירה הכניסה את הרכב למוסך מרכזי, שם נודע לה כי מישהו החליף לה את מנוע הרכב וגרם לנזק בלתי הפיך ברכב, נזק אשר עלותו כמה עשרות אלפי שקלים.

ענבל פנתה לאותו מוסך בו תיקנה את הרכב, אבל לפתע לא מצאה את "אותו אמיר" אצלו תיקנה את הרכב. לאחר שיחה עם עובד אחר במקום, נאמר לה כי אין במוסך שום בחור בשם אמיר, אין לו מושג על מה היא מדברת, וביקש ממנה לעזוב את המקום.

בשלב זה, כשהיא אובדת עצות, ענבל פנתה אליי בוכה וביקשה ממני לעזור לה לאתר את אותו נוכל שרימה אותה וגרם לה נזק של עשרות אלפי שקלים.

תחילה הרגעתי אותה והסברתי לה כי ישראל היא מדינה קטנה ולא ניתן לברוח כל-כך מהר, לאחר מכן, ביקשתי ממנה שתמסור לי את כל הפרטים הידועים לה על אותו בחור בשם אמיר.

ענבל תיארה לי את מראהו, גילו, סימנים מיוחדים ונתנה לי את מספר הטלפון הנייד שלו שהיה ברשותה, שזה בפועל הקשר היחיד שהיה לה עם אותו אמיר.

החלטתי שאני מתחיל בביצוע חקירה סמויה במוסך. הגעתי למקום והתעניינתי במחירים לטיפולי פחחות לרכב שלי, תוך זמן קצר התחבבתי על עובדי במוסך וכאשר רכשתי את אמונם, הם הפנו אותי למנהל המקום, כמה מפתיע - בחור בשם אמיר (אשר תאם בדיוק לתיאורה של ענבל)

בשיחה קצרה עם אותו אמיר, ולאור ניסיוני הרב, התרשמתי כי מדובר בבחור לא ישר שכנראה ניצל את תמימותה של ענבל, וביחד עם שותפיו למוסך כנראה שכבר ביצע נוכלות זו בעבר.

עכשיו הייתי צריך להגיע אל הפרטים המלאים שלו בכדי שענבל תוכל להגיש תביעה באמצעות עו"ד. אך מה שהיה בידי הוא טלפון נייד בלבד !

ביצעתי חקירות עקיפות ומורכבות, וכל הזמן הגעתי לאותה כתובת בבני ברק. החלטתי להגיע למקום, לחקור באותה כתובת, ובמועד בו אני יודע שאמיר נמצא במוסך.

כאשר הגעתי למקום, פגשתי אישה כבת שישים, עימה שוחחתי, והיא סיפרה לי שיש לה שלושה ילדים: ברק, דביר ואלעד. הופתעתי כי המידע שנמסר לי היה לא נכון, הרי לפי כל הגורמים נמסר לי כי אמיר מתגורר במקום. תהיתי, מה קורה פה? עם זאת, לא ויתרתי, המשכתי לשוחח עם האישה המבוגרת, אשר המשיכה לספר על ילדיה, ובדרך עקיפה שאלתי על גילאי הילדים שלה. הבנתי שבנה, אלעד, הוא בגילו של אמיר. גם על-פי תיאורה של ענבל, וגם לאחר פגישתי עימו.

בשלב זה החלטתי להמר, התקשרתי לטלפון הנייד של אמיר, אמרתי : "הלו, אלעד?". הוא השיב: "כן", וצחק. שאלתי: "למה"? הוא ענה – "זהו שמי, אבל כמעט אף אחד לא יודע שקוראים לי ככה. בעבודה קוראים לי אמיר".

באותו רגע הבנתי שאותו אלעד משקר גם בשמו, על מנת למנוע מאנשים אחרים להגיע אל זהותו האמיתית. לאחר שהיו בידי פרטי כתובתו, הטלפון שלו ושמו האמיתי, להשיג את תעודת הזהות שלו - זה כבר משחק ילדים. את כל הפרטים הללו העברתי לענבל, אשר לא ידעה את נפשה מרוב אושר.

לאחר מספר חודשים, ענבל התקשרה לעדכן אותי כי הגישה תביעה נגד אלעד, אשר חשש מאוד, ושילם לה את מלוא סכום הנזק.

ואז אמרתי לה: "אלעד חשש מנזק לשם של המוסך, והוא גם מבין ש "טוב שם משמן טוב" .

*אם אהבתם את הסיפור אשמח לשיתוף

שרגא איסוף מידע וחקירות

03-5440977 / 050-7404376

shragainfo@gmail.com ** רוצים לראות את הפרקים הבאים של יומנו של חוקר, תעשו "לייק" לעמוד. ***תודה רבה לטל חגי על עריכת התוכן

**** הצילום הוא אילוסטרציה

https://www.facebook.com/private.investigations/

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page