top of page

מיומנו של חוקר 76


"משהו קורה בעסק המשפחתי שלי, אני צריך את עזרתך".

לאחר מעל לשעתיים נסיעה ה"waze" הודיע לי כי הגעתי אל היעד.

בכל שנותיי כחוקר פרטי ביקרתי כמעט בכל נקודה בארצנו הקטנה. אך הפעם, כשהגעתי אל היעד שלי חיפשתי שלט שכתוב בו "הגעתם לסוף העולם".

שקט מוחלט שורר במקום ואיני שומע אפילו לא רחש בודד. אני לא נוהג לקבוע עם לקוחות פגישת היכרות במרחק רב כל כך, אך הפעם מדובר במקרה שונה.

לקוח, בחור בשם אדם, הגיע אלי דרך חבר משותף. עוד בטרם סיפר לי את הסיפור שלו, הוא העביר לי מקדמה עבור נסיעתי העתידית אליו למושב.

"אני לא יכול לספר לך בטלפון על מה מדובר, לכן אני מבקש שתפגוש אותי במושב שלי", אמר.

אדם הינו בחור כבן 60, חסון מאד, נראה כי נמצא מצב גופני טוב יותר מרוב בני השלושים שאני מכיר. כאשר הוא לחץ לי את היד, הרגשתי את החספוס האופייני של איש שעבד עם ידיו כל חייו.

בשלב מסוים, הוא נעמד איתי בסמוך לחנייה שלו, והודיע לי שכאן אנחנו ננהל את הפגישה שלנו. הופתעתי וסוקרנתי בעת ובעונה אחת.

אדם הסביר, כי מצד אחד היה לו חשוב שאגיע למושב בכדי לראות את המקום "בעיניים", ומצד שני כל כניסה של אדם שאינו מתגורר במושב, יכולה להעלות חשד מצד בני המשפחה. לכן, התירוץ שבו הוא ישתמש, במידה ומישהו יראה אותי, הוא שהגעתי לרכוש ממנו את רכבו, אותו פרסם לאחרונה למכירה.

בנוסף, אדם סיפר לי כי הוא נולד במושב. עם השנים, הקים משפחה, ועד היום כל משפחתו מתגוררת באותו המשק או במשקים הסמוכים. לקרוביי משפחתו הנוספים במושב, בדומה לו, יש בית וחלקת אדמה.

הוא המשיך וסיפר לי על ארבעת ילדיו ושלושת אחיו, שהם כולם חלק מהעסק המשפחתי. בתקופה האחרונה, גנבו לו מספר חיות אותן הוא גידל במשך שנים רבות. הוא היה נרגש ונסער והסביר כי מדובר בנזק של מאות אלפי שקלים.

בפעם הראשונה, נעלם לו סוס שערכו היה מאוד יקר. לאחר מכן, נעלמו לו שלוש כבשים, ופעם האחרונה שתי פרות. הוא ציין כי כל החיות אותן הוא מגדל, מסתובבות כל היום בשטח הפתוח. זאת על מנת לאפשר להן לגדול בצורה הטבעית ביותר. לאחר מכן, רק בשעות הלילה הן מוכנסות לתוך מתחם גדול וסגור.

הוא סיפר ברגש שכל חיה שהוא מגדל מהווה עבורו כמו בת משפחה. ניכר שהוא משקיע בהן את האוכל המשובח ביותר, נותן להן את הטיפולים הכי טובים, וגם כאשר צריך לחלוב את הפרות או הכבשים, זה מתבצע ע"י אנשי מקצוע כך שלא יכאיבו להן עד כמה שאפשר.

"אני מעדיף להרוויח פחות כסף מאשר לגרום להן לסבל" אמר. על מנת לברר מה מתרחש ומי אחראי על אירועי גניבת החיות, אדם ניסה להתקין מצלמות אבטחה. באופן מפתיע, כל פעם מישהו חיבל בהן כך שהן הפסיקו לצלם ולא ניתן היה להבין מה קורה במשק.


מה שהטריד אותו במיוחד, הוא שבשלושת המקרים בהם נעלמו החיות, הוא היה מחוץ למושב או בכלל בנסיעה מחוץ לארץ. "אני מרגיש שמישהו עוקב אחרי ונמצא כל הזמן צעד אחד לפניי", אמר אדם בדאגה משולבת בזעם.

וכבר חשבתי על הצעד ראשון בחקירה.


"תגיד, אתה יכול להסתדר בלי הנייד שלך ליומיים?", שאלתי. "יהיה קשה, אבל אסתדר", השיב.

הסברתי לאדם שאני רוצה לקחת את הנייד שלו לבדיקת מעבדה. המחשבה מאחוריי הדבר, היא שייתכן שיש מישהו שמאזין לו ללא ידיעתו. הודעתי לו שהבדיקה תמשך יומיים.

ביקשתי ממנו שבינתיים יספר לי על אויבים אפשריים שלו ושל המשק שהוא יכול להעלות בדעתו. כמעט תמיד כשאני שואל לקוחות שאלה כזו, הפנים שלהן מתכווצות ומביעות אי נוחות ניכרת. הרי לא רבים יסכימו להודות שיש להם אויבים שרוצים להזיק להם.

במקרה של אדם, שהתרשמתי ממנו כי מדובר באיש ישר מאוד, הוא מיד סיפר לי כי במשך שנים רבות יש לו סכסוך רציני עם אחד השכנים במושב.

השכן היה החשוד המיידי בגניבות החוזרות, אך אז אדם המשיך ואמר שאותו השכן עזב את המושב לפני מספר שנים. זאת לאחר שהעסק שלו נכשל ופשט את הרגל.

בשביל להיות בטוח, ביצעתי מעט בדיקות רקע על השכן. במהרה איתרנו את המושב החדש בו הוא מתגורר. בבדיקה מול קרובי המשפחה של השכן ושכנים נוספים באיזורו, התרשמנו כי מדובר באדם מאוד חולה, וכי לא סביר שידו מעורבת בדבר.

הבעיה שעליה הייתי צריך להתגבר בחקירה הזו, היא שאדם רצה שכל הביקור שלי במושב יהיה דיסקרטי. לכן, לא יכולתי לבצע חקירה פרונטלית ולהתרשם מקרובי המשפחה שלו. הרי אולי באמצעותם היינו יכולים להשיג מידע נוסף.

לפני שעזבתי, אדם אמר לי את המשפט הבא : "דבר אחד אני יכול להגיד לך, אני מאמין שזה גנב מבחוץ אבל לדעתי הוא קיבל עזרה ממישהו מבפנים".

כשביקשתי לדעת איך הוא יודע זאת, הוא סיפר לי כי עד כה גנבו לו את החיות הכי יקרות ערך שלו. המסקנה היא, שאותו הגנב ידע בדיוק מה הוא גונב ואיך למצוא אותן בין כל החיות האחרות. יצאתי מהמושב והחלטתי כי החל ממחר נתחיל לבצע חקירה בכיסוי במושב.

מכוון שמדובר במושב קטן מאד, ביצענו מיפוי של התושבים כדי לנסות לאתר חשודים פוטנציאליים. השאלות ששאלנו היו: האם יש מישהו במצוקה כלכלית? מישהו שמביע שנאה לאדם בצורה גלויה? והשאלה החשובה ביותר - מי היה במושב בשלושת התאריכים בהם נגנבו החיות?

יכולנו למפות מי היה מחוץ למושב. זאת מכיוון שבמושב הקטן הזה מנהלים רישום מסודר של מי שנכנס ויוצא ובאילו תאריכים. בעזרת אדם, הצלחתי לקבל לידי את הרישום המדובר.

צמצמנו את החשודים למספר משפחות בלבד שנכחו במושב בשלושת התאריכים הללו. אך לצערנו, לא עלה משהו נוסף שיכול היה להוביל אותנו, או אפילו לכוון, לחשוד פוטנציאלי.

למחרת, קיבלתי את הממצאים מבדיקת הנייד של אדם.

משהו שמצאנו בנייד הטריד אותי מאוד...

המשך הסיפור בעוד שלושה ימים.

*רוצים לראות את הסיפורים שלנו לפני כולם? הצטרפו לערוץ שלנו בטלגרם. https://t.me/shragainfo


**אם אהבתם את הסיפור מוזמנים לשתף.

שרגא איסוף מידע וחקירות 03-5440977 / 050-7404376 shragainfo@shragainfo.co.il

***עכשיו כל הפרקים של יומנו של חוקר באתר שלנו. ****תודה רבה לאביעד קפויה על עריכת התוכן. ***** הצילום הוא אילוסטרציה. יומנו של חוקר 76- (אפריל 2019)

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page