top of page

מיומנו של חוקר 42: "קצין וג'נטלמן" - חלק ד'


כזכור, רוברטו לווה כספים מאנשים רבים ונעלם למקום לא ידוע.

החקירה אחריו הובילה אותי למקומות שונים בארץ – אך עדיין לא הצלחתי לאתרו.

בפרק הקודם גיליתי שרוברטו היה חבר בארגון עולמי בשם "הבונים החופשיים".

מסתבר שמדובר ב"ארגון סתרים" בינלאומי, אשר חברים בו בעיקר גברים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. לחברי הארגון ישנם טקסים שונים בהם משתמשים בסמלים שונים ומשונים, ורואים את עצמם כחלק מ"אחווה כלל עולמית".

מדובר בארגון אשר קיים מאות שנים ויש לו סניפים בכל רחבי העולם.

איתרתי את הסניף בתל אביב וניגשתי אליו.

משרדי הארגון ממוקמים בבניין במרכז העיר. במבט מבחוץ, לא ניתן לחשוד בפעילות שמתקיימת בו. כאשר הגעתי לקומת משרדי ההנהלה, חשבתי שאני נמצא במעין "ספר מסתורין".

לנגד עיני הופיעה דלת פלדה ענקית, אשר שייכת לטירות עתיקות מהמאות הקודמות. על הדלת היו סמלים שונים ומשונים, אחד הסמלים היה "מגן דוד" גדול.

מעל הדלת הייתה מצלמת אבטחה גדולה ומשוכללת. היה נראה כי המקום לא מקבל מבקרים רבים. בכלל, נראה שהם לא היו מעוניינים במבקרים.

לחצתי על הכפתור הקריאה. הצגתי את עצמי כחוקר ואפשרו לי להיכנס פנימה.

פגשתי בפקיד קשיש ומסרתי לו כי אני מחפש אדם שהיה או עדיין חבר בארגון שלהם. הוא ענה כי הם אינם נוהגים למסור פרטים על חברים בארגון בעבר או בהווה. עם זאת, הוא ביקש ממני להמתין במקום וקרא לאדם האחראי עליו.

תוך פרק זמן קצר, הופיע במקום אדם כבן 50 עם מראה של גבר בן 30. הוא היה לבוש היטב וביקש ממני להתלוות אליו.

לאחר שעברנו דרך שתי דלתות פנימיות, נכנסנו אל המשרד פנימי יותר - משרד גדול, אך ללא חלונות, ללא מחשב או טלפון. הבנתי שמה שקורה בחדר הזה לא רוצים שיצא החוצה, הראש שלי עבד שעות נוספות.

המנהל אמר לי שהם אינם נוהגים למסור מידע על חברי הארגון שלהם. דיסקרטיות היא אחד הדברים הכי חשובים בארגונם. כאשר ציינתי את שמו של רוברטו, המנהל טען כי הוא לא מכיר אותו, אך הבעת פניו הסגירה כי אין הוא שומע את השם לראשונה.

ניסיתי לדבר אל ליבו וסיפרתי לו כי רוברטו חשוד בלקיחת כספים של אנשים רבים בארץ, ואם יש בידיו מידע שיכול לסייע במקום הימצאו – זה יכול לעזור לנו מאוד.

ניסיתי להפעיל עליו מעט לחץ בעדינות ורמזתי לו שזה בטח מביך שמישהו מארגונם חשוד במעשה שכזה. המנהל השיב שוב כי הם אינם יכולים לאשר או להכחיש כי מישהו אכן חבר בארגונם.

כאשר ניסיתי להחליף נושא ולשאול את המנהל במה בדיוק הם עוסקים ומי מגיע לארגון שלהם, הוא השיב: "מי שצריך לדעת יודע".

הבנתי שממנו או מהארגון לא תגיע הישועה. יצאתי מאוכזב. הבנתי שלאתר את בניטו זו בעצם התקווה האחרונה שלי.

נעזרתי באמצעים שונים והבנתי שבניטו גם כן נרדף על- ידי גורמים שונים ומשונים בארץ. הוא מופיע במספר כתובות שונות ובכל כתובות שהוא מגיע אליה, הוא שוהה למשך פרק זמן של מספר חודשים עד שהוא עובר למקום חדש.

לאחר כשבועיים של חקירות, קיבלתי מידע מודיעני מהימן שבניטו אותר בדירה במרכז הארץ. חשתי מהר אל הדירה והגעתי לקומה בו הוא מתגורר וראיתי משהו שיוצא דופן.

מלבד הקוד בכניסה לבניין של בניטו, בתוך הקומה שבה הוא התגורר, הייתה דלת נוספת – עם אינטרקום וקוד נוסף. הבנתי שבניטו לא רוצה לקבל אורחים בלתי רצויים.

את הדלת בכניסת הבניין הצלחתי לעבור ללא בעיה מיוחדת. צלצלתי לאחד השכנים והוא ברוב אדיבותו פתח מבלי לשאול הרבה שאלות.

אבל את הדלת השנייה לא יכולתי לעבור מבלי שאצטרך לצלצל ישירות לאינטרקום של בניטו, חששתי שאם אלחץ ישירות על האינטרקום אין סיכוי שמישהו יפתח לי, מצד שני אני יכול להמתין שעות רבות אל מול דירתו עד שמישהו יועיל בטובו לצאת או להיכנס. החלטתי שאני הולך על זה.

את הדלת פתחה בפניי רעייתו. כאשר אמרתי לה שאני מחפש את בעלה, היא נבהלה מאוד. היא שאלה אותי: "איך הגעת אלינו"?

היא סיפרה שבעלה בחו"ל וטענה כי אין היא יודעת מתי הוא ישוב. השארתי לה את מספר הנייד שלי, כאשר אני סמוך ובטוח שאני לא אשמע ממנה או מבניטו לעולם.

כבר חשבתי שהגעתי למבוי סתום – לקחתי בחשבון שאצטרך לספר לנאווה שלמרות כל המאמצים שלי, כשלתי. רוברטו והכסף נעלמו כלא היו.

להפתעתי הרבה, כעבור מספר ימים קיבלתי טלפון ממספר חסום. מצידו השני של הקו, בחור מבוגר עם מבטא איטלקי. "שלום אני בניטו, הבנתי שחיפשת אותי".

סיפרתי לבניטו מי אני ומדוע אני מחפש אותו. הוא התעקש שהוא גם קורבן של רוברטו.

הוא המשיך וסיפר כי הם היו חברים במשך שנים רבות, מאז עלייתו של רוברטו לארץ. הוא עזר לו להתחבר לאנשים רבים בקהילה ולכן גם חשבו שהוא קשור לעובדה שכל הכספים נעלמו.

הוא סיפר כי גם הוא סבל מנחת זרועו של רוברטו, אשר חייב לו כספים. הוא הכחיש כל אפשרות כי הוא עזר לו ו/או לקח חלק בתרגיל כלשהו.

כאשר שאלתי על נאווה, הוא סיפר כי הוא שמע עליה מרוברטו כמו על נשים נוספות שהיו בחייו. הוא לא היה גבר של אישה אחת, אך כל אחת מהן הייתה בטוחה שהיא, היא האחת.

ביחס למיקומו של רוברטו מסר כי ככל הידוע לו, הוא נתפס באיטליה בעקבות תרגיל הונאה שניסה לבצע שם. וככל הנראה נמצא כיום בכלא האיטלקי. הוא לא ידע לציין באיזו עיר.

המשכתי בשיחה ארוכה עם בניטו, בה הוא סיפר לי סיפורים רבים על רוברטו, ולא היה ברור מה מהסיפורים נכון או לא.

לפני שסיימתי גרמתי לבניטו להבין שאם אני הצלחתי למצוא אותו, אז עוד אנשים כמותי יכולים להגיע אליו ולכן אם הוא רוצה שאשמור את מיקומו בסוד כדאי שיספר לי את כל מה שהוא יודע.

בניטו נלחץ קצת והוסיף כי הוא יודע שלרוברטו יש נכס נוסף בארץ, שלא רשום על שמו, והוא מוסתר תחת שם בדוי. כאשר הפעלתי מעט לחץ, בניטו מסר לי את כתובת הנכס.

בכל החודשים הללו תמיד השארתי את נאווה מעודכנת בהתקדמות החקירה, היא השקיעה כסף רב באיתורו של רוברטו והיה חשוב לה לסגור מעגל.

חזרתי אליה לאחר השיחה עם בניטו ואמרתי לה שאני יכול להמשיך בחקירה ולנסות לאמת מול גורמים באיטליה באיזה כלא הוא נמצא, ואם אכן זה נכון.

מקור שלי בחו"ל מסר לי כי אכן רוברטו מופיע באיטליה, אך בכדי לאתר אכן בדיוק באיטליה ובאיזה בית מאסר עלי להגיע לשם.

הסברתי לנאווה שחקירה מעבר לים תעלה לה עוד כסף רב, שלא בטוח שכדאי לה להשקיע.

כל מה שמצאתי על רוברטו במהלך הדרך, עזר לה להבין מי הוא הבן אדם. בנוסף איתור הנכס הנוסף שבבעלותו יסייע לה להחזיר לפחות חלק מכספה.

היא הופתעה לשמוע כי הוא לווה כסף מאנשים רבים, וכי העובדה שהייתה לו לפחות אישה נוספת שבר את ליבה.

נאווה החליטה שהיא לא רוצה להשקיע יותר כסף בחיפושים אחר רוברטו, ואם הוא נמצא בכלא אז כנראה שהוא כבר קיבל את המגיע לו.

לאחר זמן מה, נאווה עדכנה אותי שכונס הנכסים הצליח למכור את הדירה של רוברטו ויחד עם המידע על הנכס הנוסף שהוא קיבל ממני, נאווה קיבלה כמחצית מהסכום שהלוותה לרוברטו.

היא אמרה שרוברטו היה אולי קצין, אבל ג'נטלמן הוא לבטח לא היה.

רוצים לקבל עדכונים על כל סיפורים שלנו? היכנסו לערוץ הטלגרם שלנו - לחצו כאן!

שרגא איסוף מידע וחקירות 03-5440977 / 050-7404376 shragainfo@shragainfo.co.il

***עכשיו כל הפרקים של יומנו של חוקר באתר שלנו. ****תודה רבה לאביעד קפויה על עריכת התוכן. ***** הצילום הוא אילוסטרציה.

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page