top of page

מיומנו של חוקר 65: "אחים"


"אנחנו רוצים לחקור על אח שלנו ..." ריקי, האחות הבכורה מבין ארבעה אחים, הייתה זו שניהלה את השיחה מולי.

ארבעה אחים, ריקי, ישראל ומיכה – כולם בסביבות גיל 50-60. אח נוסף, בן זקונים, בשם דויד.

שלושת האחים הגדולים פגשו אותי בדירה של ריקי, ולאחר קפה ושיחת חולין התיישבנו בסלון והם החלו לספר לי את הסיבה בגינה התכנסנו.

לדויד מלאו לאחרונה 40. הוא מעולם לא התחתן או הקים משפחה.

כאשר היה צעיר יותר היה לו עסק מצליח מאד. במשך כל השנים הוא הסתדר מצוין ללא העזרה של המשפחה.

לפני מספר שנים העסק שלו קרס ומאז הוא לא הצליח לחזור לעצמו, עם הזמן הוא "שרף" את כל חסכונותיו עד שהגיע למצב שהוא מכר את הבית שהיה בבעלותו ועבר לשכירות.

"תמיד היינו אחים מאוחדים", סיפר ישראל. "אין סיכוי שלאחד מהאחים יהיה חסר משהו ואנחנו לא נסייע לו", המשיך. "היה לו חוסר מזל וגם כמה החלטות רעות שהוא לקח", הוסיף מיכה.

בהמשך סיפרו כי האם נפטרה כשהיו ילדים קטנים ואביהם גידל אותם עד שנפטר, לפני כשנה. לאחר פטירת האב, החליטו האחים כי דויד יעבור לגור בדירת האב עד שיסתדר מבחינה כלכלית.

"משהו השתנה בו לאחרונה, ואנחנו חושבים שזה קשור לחברה החדשה שלו", אמרה ריקי בתקיפות. ריקי סיפרה בדמעות כי בתקופה האחרונה היה נראה שדויד מחפש לריב עם כל האחים. תחילה הוא הסתכסך עם מיכה ובהמשך גם איתה.

הוויכוחים היו ויכוחי סרק על נושאים קטנים, אבל זה הגיע למצב שהם לא מדברים כבר כמה שבועות. השינוי בהתנהגות של דויד החל במקביל לתקופה בה החל להיפגש עם מישהי חדשה בשם נירית, הם לא ידעו עליה יותר מידי פרטים ובפועל הם פגשו אותה פעמים ספורות בלבד.

"מאז שהוא החל להיפגש איתה משהו בו השתנה", סיפר ישראל. "אם הוא הצליח לריב עם ישראל, סימן שמשהו באמת מוזר עובר עליו", אמרה ריקי.

הם סיפרו שהם אחים המספרים הכול אחד לשני, תומכים ומדברים על בסיס קבוע. מזה כמה חודשים שדויד החל להתנתק מהם. "אז מה בעצם אתם רוצים לדעת"? התעניינתי.

"היינו רוצים לדעת, מה בדיוק קורה שם? האם היא מסיטה אותו נגדינו? ואולי היא מנסה לקנות אותו בכסף ובעצם מסכסכת בינו לבין האחים אחרים"?

יצאנו למשימה.

החקירה שלנו החלה על נירית, להבין מאיפה היא, מה הרקע המשפחתי והכלכלי שלה.

לאחים של דויד לא היו את הפרטים המלאים של נירית, היה ברשותם רק הטלפון הנייד. אך כיום מספר טלפון נייד הוא אמצעי זהות כמעט כמו מספר תעודת זהות, ולכן לאחר חקירה קצרה היה לי את המידע הראשוני.

נירית התגרשה לפני חמש שנים, ללא ילדים. במקצוע שלה היא עורכת דין, אך היא לא עוסקת במקצוע כבר שנים רבות. כאשר הייתה נשואה כמעט ולא עבדה, אך לאחר הגירושין החליטה שהיא לוקחת את החיים שלה בידיים ועברה לעבוד בתחום הנדל"ן.

אנשים בסביבתה מספרים כי בשנים האחרונות היא נראתה יוצאת למועדונים רבים ומתעוררת עם גברים רבים, חלקם גם נשואים.

תמיד היה נראה כי לנירית יש כסף והיא התנהלה כאילו בידה ממון רב. לא היה ברור מאיפה הממון, מאחר ובחקירה של בני משפחתה התברר כי שכרה של נירית לא היה גבוה במיוחד ולא היו ברשותה נכסים רבים.

את דויד היא הכירה דרך אתר היכרויות ומאז מספרים כי הם נראו כ"זוג יונים". ביצענו חקירה ביחס למצבה הכלכלי של נירית, ואכן לא איתרנו נכסים ו/או רכוש על שמה. אך באופן תמוה נראה כי היא נוסעת ברכב יוקרתי שנרכש בשנה האחרונה.

הצעתי לאחים שנצא למעקב אחרי הזוג, ואולי במעקב נוכל להגיע למידע שישפוך אור על התנהלות הזוג. כבר ביום ראשון של מעקב זיהינו את דויד יוצא מדירתו ונכנס לרכב של נירית, במשך מספר שעות הייתה נירית מסיעה אותו לכתובות שונות ברחבי העיר. לעיתים הוא היה יורד לכתובת לבדו ולפעמים הייתה נירית מצטרפת אליו.

"מה בדיוק הם עושים שם?!", תהיתי. החלטתי שביום השני של המעקב צריך להתקרב קצת יותר, עלה לי איזה חשד ורציתי לעשות לדויד תרגיל בכדי לאשש את חשדי.

יצאנו למעקב ביום השני, והשגרה חזרה על עצמה – נירית אספה אותו מביתו ונסעה איתו ברחבי העיר. בכתובת הראשונה שהם הגיעו אליה, נכנסתי אחריו.

לקחתי איתי שלטים שהכנתי מבעוד מועד, והמתנתי בלובי הבניין עד שדויד יחזור. כאשר שמעתי אותו יורד במדרגות, שלפתי את השלט שהכנתי מראש ותליתי אותו על לוח המועדון בבניין. עשיתי את עצמי כאילו אני לא מבחין בו.

על השלט היה כתוב: "מחפש דירה לקנייה בבניין זה".

דויד מיד פתח איתי בשיחה, "זה חייב להיות בבניין הזה"? שאל. "באזור". השבתי. "למה אתה שואל? אתה מוכר"? המשכתי.

"אני מתווך דירות". ענה וחייך. מכאן המשך החקירה היה כמו "לקחת סוכרייה מילד".

דויד סיפר בשמחה כי הוא עובד כמתווך דירות פרילנסר והתפאר במספר עסקאות שעשה לאחרונה. הבעתי התעניינות רבה וביקשתי שיראה לי את אחת הדירות.

הוא סיפר כי יש דירה למכירה ברחוב הסמוך ואני מוזמן לנסוע אחריו לכתובת –בעל הדירה במקרה בבית ואפשר לראות את הדירה עכשיו.

אך לפני כן, הוא מעוניין שנחתום על מסמך בו אנחנו מתחייבים לשלם לו שכר טרחה של "תיווך" במידה והעסקה תצא לפועל. לפני שחתמתי על המסמך זיהיתי כי על המסמך כתוב "נ.נדלן ונכסים", כאשר ה"נ" מייצג את נירית כמובן. אז הבנתי שהחשד שלי היה מבוסס.

דויד תיאר בפני אחיו מצג שווא כאילו הוא לא עובד והוא נמצא בקושי כלכלי, הייתה לי הרגשה מדוע הוא עושה את זה. אבל לאור הדאגה של אחיו אליו, זה היה נראה לי תמוה.

דיווחתי לאחים על הממצאים שלי, והם היו בהלם מוחלט.

לאחר שבועיים, כאשר שוחחתי עם ריקי, היא סיפרה לי את כל האמת.

התברר כי דויד החל לעבור לפני מספר חודשים, בסמוך לתקופה שבה הוא הכיר את נירית, והיא זו שהעסיקה אותו בפועל. היא יעצה לו לא לספר לאחיו על העבודה שלו וכי היא תשלם לו ב"כסף שחור", בכדי שאף אחד לא יידע על ההכנסות שלו.

נירית שכנעה את דויד כי במידה ואחיו ידעו שהוא עובד, הם יגרשו אותו מהדירה בה הוא מתגורר מבלי לשלם שכר דירה. (טענה שהייתה חסרת כל בסיס)

ריקי הייתה כעוסה מאד. היא אמרה שגם אם היו יודעים שהוא עובד, הם לא היו מפנים אותו מהדירה.

לאחר ממצאי החקירה הם התעמתו עם דויד, אשר היה בהלם מהגילוי ומיוזמתו עזב את הדירה.


*אם אהבתם את הסיפור מוזמנים לשתף. שרגא איסוף מידע וחקירות

03-5440977 / 050-7404376 shragainfo@gmail.com

**עכשיו כל הפרקים של יומנו של חוקר באתר שלנו.

https://www.shragainfo.co.il/

***עקבו אחרי הערוץ שלנו בטלגרם וקבלו עדכונים לפני כולם https://t.me/shragainfo

****תודה רבה לטל חגי & אביעד קפויה על עריכת התוכן. ****** הצילום הוא אילוסטרציה. יומנו של חוקר 65 – (מאי 2018) - אחים

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page