top of page

מיומנו של חוקר 8 : "מי יציל את הבת שלי ?"


בעידן המודרני אנשים רבים מכירים דרך רשת האינטרנט, אתרי היכרויות או "פייסבוק". במקרים רבים בני זוג מתחתנים לאחר תקופה קצרה של היכרות מבלי לדעת פרטים רבים על הרקע של בן הזוג הפוטנציאלי.

אהרון ואדווה, הורים בני 50 מאזור השרון אשר להם שני ילדים, פנו אלי לאחר שבתם הצעירה, דקלה, סיפרה להם כי היא ובן זוגה בשלושת החודשים האחרונים, אילן, עומדים להתחתן.

בפגישתי עם אהרון ואדווה ניסיתי להבין מדוע הגיעו אלי, ומה הם רוצים שאבדוק. הם סיפרו לי כי הם חוששים לגורלה של ביתם, היות ובמהלך כל תקופת הזוגיות של בתם עם אילן, הם לא פגשו את הוריו ולא ידעו עליו פרטים רבים.

הם הדגישו בפני כי בתם, דקלה, לא יודעת אודות הבדיקה, והם מעוניינים שהבדיקה תישאר דיסקרטית.

בבדיקה ראשונית גליתי מיד כי עד לפני שנה, אילן היה נשוי למישהי אותה הכיר במשך תקופה קצרה בלבד, וזמן קצר לאחר הנישואין הם התגרשו.

שוחחתי עם אהרון ואדווה, אשר באופן מפתיע ביקשו ממני להפסיק את החקירה. הם סיפרו לי כי בארוחת יום שישי הם "פלטו" בפני בתם אודות הבדיקה. הבת הגיבה בכעס רב ואיימה כי אם ימשיכו להתערב בחייה, הם לא ישמעו ממנה יותר. גם כאשר סיפרו לה על העובדה שאילן היה נשוי בעבר, לא השפיעה עליה אלא היא רק הגיבה בזעם רב עוד יותר.

בשלב זה לא נותר לי עוד מה לעשות, ועל כן הפסקתי את החקירה.

כחודשיים לאחר מכן, הוריה של דקלה יצרו עימי קשר בשנית. הם סיפרו לי שהייתה התפתחות ודקלה שינתה את דעה, והיא מעוניינת שאמשיך לחקור אודות בן זוגה, אילן.

החתונה הייתה אמורה להתקיים בעוד כחודש, והיא סיפרה על מקרה בו דקלה ענתה לטלפון הנייד של אילן, ובצידו השני של הקו היה גבר שדיבר בטון מאיים על חוב שאילן חייב לו. כאשר התעמתה עם אילן אודות השיחה, הוא הכחיש ואמר שמדובר בטעות וכי אינו חייב כסף לאיש.

הובהר לי כי להוריה של דקלה יש כסף רב, ולפני מספר שנים, לאחר שדקלה סיימה לימודים ארוכים בחו"ל, הם קנו לה דירה אשר רשומה על שמה. חששם היה כי אילן מעוניין לשים את ידו על נכסי המשפחה.

בשלב הראשון, לאחר חקירה ראשונית אודות מצבו הכלכלי של אילן, לא הצלחתי למצוא משהו מעורר חשד – לאילן לא היו חובות בבנקים, משכנתאות או עיקולים. בהמשך, הגעתי לבית הוריו של אילן, אשר סירבו לפתוח לי את הדלת. אימו אף אמרה כי הוא אינו מתגורר במקום, והם אינם בקשר.

התנהגות כזאת של בני משפחה, אופיינית בדרך כלל אצל אנשים בעלי חוב או שנמלטים מגורמים כאלה ואחרים. עובדה זו הגבירה אצלי את החשד כי אילן מסתיר משהו. הבנתי כי הדרך להגיע אל האמת היא דרך גרושתו של אילן.

לאחר שהפעלתי קשרים, הצלחתי להשיג את הפרטים המלאים של גרושתו, ויצרתי עימה קשר.

הצגתי את עצמי כאדם אשר אילן חייב לו כסף. גרושתו צחקה ואיחלה לי בהצלחה. כאשר שאלתי אותה מדוע היא צוחקת, היא מיהרה "לשפוך" את כל כעסה על אילן.

היא סיפרה כי היא פגשה את אילן באינטרנט, וזמן קצר לאחר שביקר בבית הוריה והבין שיש לה כסף, הוא מיהר להציע לה נישואין. מכיוון שהיא נשבתה בקסמיו והתאהבה בו, היא הסכימה ונישאה לו כעבור פרק זמן קצר.

לא עבר הרבה זמן מהנישואים, ולפתע אילן שינה גישה – הוא החל לבקש ממנה סכומי כסף גדולים, עבור כל מיני מיזמים והשקעות שונות ומשונות.

היא הבינה שאילן ראה בה כ"פרה חולבת", ובמשך חצי שנה לקח ממנה מעל 500,000 שקלים עבור השקעות שלא צלחו. כאשר ביררה עם משפחתו, הבינה שאילן סיבך גם את הוריו ואחיו בחובות כספיים רבים, וזאת מכוון שהוא, כמו נוכלים רבים, לא רושם רכוש על שמו בכדי שלא יוכלו לעקל לו את הרכוש.

דיברתי עם דקלה והוריה, ומסרתי להם את כל ממצאי החקירה.

לאחר כחודש התקשרתי לשאול לשלומה של דקלה. הוריה סיפרו לי כי היא ביטלה את נישואיה ונפרדה מאילן. הם הודו לי על כך שעזרתי להם "להציל" את הבת והבית שלהם.

*אם אהבתם את הסיפור אשמח לשיתוף

שרגא איסוף מידע וחקירות 03-5440977 / 050-7404376 shragainfo@gmail.com

**תודה רבה לטל חגי על עריכת התוכן. *** תודה רבה לעמיחי שרגא על התמונה. **** הצילום הוא אילוסטרציה. ***** רוצים לראות את הפרקים הבאים של יומנו של חוקר, תעשו "לייק" לעמוד.

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook - White Circle
bottom of page